Dagens händelse!

 


Idag när jag (Alva) skulle ta ut Skrutten och lära honom "stopp" "gå" "hopp" och "vänta" så hade jag råkat sätta selen lite för löst. Han trasslade in sig i kopplet när jag skulle spänna på den så han fick panik. Jag skulle precis hjälpa honom när han slank ur selen och sprang iväg. När han kommit runt knuten sprang jag. Men han var borta. Jag kikade runt hönshuset och såg till min lättnad att han var där. Han sprang vidare och jag gick så tyst som möjligt framåt för att ta honom. Men han var panikslagen och kröp in under hönshuset, så nu blev jag också panikslagen. Jag låg på marken bredvid hönshuset och pratade lugnande med honom. Jag hade nog aldrig fått ut honom om inte min femåriga lillasyster Melina kommit till min räddning just då. Hon undrade vart jag var och när hon ropade på mig blev Skrutten skrämd och sprang ut från hönshuset och sprang istället till Melinas, Hampus, och Olivers lilla "koja". Där satte han sig mellan en bräda och väggen och hade uppspärrade ögon och andades häftigt. Jag lyfte försiktigt bort bräd an och tog honom i min famn. Shit vad rädd jag var.

Så numera ska jag nog sätta selen lite hårdare. <3


                                                                         

Kommentarer
Postat av: Anonym

ja bra tips ska också de

2011-05-29 @ 16:46:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0