Hej! :)





Idag provade vi att hoppa ordentligt med våra kaniner. Förut har vi bara hoppat lite grann, men nu så gjorde vi en bana åt dem. :)
Det gick bra och vi började med att hoppa ca 5-10 cm, sen efter en stund så kan man börja höja några cm. :)




Sofias kommentar:
Jag tyckte det var roligt och Nisse (min kanin) var jätteduktig! :D <3

Alvas Kommentar:
Detta var riktigt, riktigt roligt och jag tycker att det är nåt ni alla borde testa. De flesta kaniner älskar att hoppa! Skrutten(min kanin) var jätteduktig!<33






HOPPTIPS:

Innan du börjar träna din kanin i hoppning måste du lära dig hur du styr din kanin. Sätt på din kanin sele och håll i kopplet. När kaninen går ska du bara följa efter och inte dra i kopplet eller försöka styra den. Efter ett tag kan du försöka styra din kanin, men om den inte går dit du vill så träna mer, men dra aldrig i kopplet! Sen när du kan styra din kanin kan du börja hoppa hinder som är ung. 5-10 cm högt. Sedan styr du din kanin mot hindret, och om den inte hoppar kan du "visa vägen" genom att lyfta din kanin över hindret, men gör det inte för många ggr. :)



Kommentarer
Postat av: elin

ni har också en fin blogg :) Jag hade en kanin min den fick avlivas :( mamma vart allegisk jag hade min kanin i 9 år :( saknar henne !!

2011-01-04 @ 19:07:02
URL: http://danci.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0